30 juli 2012

Klockan är sju här är lilla ekot.


Haha . Vaknade klockan sju och kan inte tro mina ögon jag är pigg. Fast jag gick och la mig typ 1-2 .
Det är lite ovanligt eftersom jag brukarinte bara den morgon pigga typen. Men när jag ändå var pigg och Melizza sover fortfarande passar jag på att kliva upp och ta en kopp kappe å macka :)

Igår så köpte jag en gåstol av en vän :) Melizza Älskar verkligen den . Hon börja sparka å vifta med armarna och göra läten :P .. när jag skulle sätta henne där i . Sedan var hon som klistrad :)
Omöjligt att få ett bra kort oxå eftersom hennes huvud går hit å dit hit å dit :)


Var i ström igår med mamma . Så vi handlade massor av mat,grejer,blöjor osv osv.. Vi hade det riktigt trevligt men kännde när vi åkte hem att vi var riktigt trött i benen.


Jag var oxå in till vetrinären . Leya har fått som en kulpåse vid bröstvårtan ,troligtvis cancer :(. Så jag ska dit på tisdag nästa vecka :(

Visst hon är ju 12 men när man haft en hund i 11½ år så känns det verkligen i hjärtat och nerverna över att , tänk om jag måste ta bort henne? :(
Min lilla Leya <3 Hon har varit ett stöd för mig i många missär :(
Myst på mornarna med mig .
Lekt några få gånger.
Gjort massa hyss
Ja vi har gått igenom massor. Känner nu när jag skriver detta hur mina tårar börja rinna .
Ska jag behöva förlora min Älskade och trogna hund?
Kom ihåg som igår när mamma kom hem med henne. Hon hade hittat henne i öp. 100kr problemhund.
Visst hon var en utmaning i början. Men ni som känner mig vet hur Leya är idag.
Hon går fot
kan sitt, ligg, tass ,dansa
SKäller (OFTAST) inte ¨på andra hundar
Ja hon är en perfekt hund.
Hon har aldrig någonsin huggit mot någon! Hon är världens snällaste emot barn ,katte förrut även hundar
men nu börjar väl gammtiken i henne komma fram .


Men nu ska man inte titta på de som om de vore slut för hon kan ju bara ha nå gammtik knölar :P .. Som man inte behöver göra någonting åt.
Jag kommer iaf inte börja opperera en sån gammal hund . Det gör det bara jobbigare för henne <3

Ikväll ska jag sova hos mogge , så jag tänkte ta en promenad dit sen tillsammans med Leya och barnvagnen :) så om någon vill följa med ut på promenad så hojta till ;D

Nu ska jag gå å göra mig en kopp kaffe :)
och ni God Morgon på er :)

1 kommentar:

  1. tyvärr vanligt att gamla tikar få knölar,oftast är de faktiskt ofarliga,men kan ju växa å bli i vägen såklart.. Schäfertiken vi hade fick ju en hel del knölar när hon va 10,som opererades bort,hon fick nästan 5 år till på de,sista knölen blev stor,men hon störds inte av den,å veterinären tyckte hon va så jäkla pigg så tills den dan hon stördes av den skulle vi inte bry oss om den. Så den dag hon började slicka på den,¨å den vart svart å "död", så åkte mamma å tog bort henne,vilket oxå gick "bra" å sen begravde vi henne på Andersnäset hemma hos syrran :) världens underbaraste hund :) Ja de vart en roman de här :P men va ja mena är att de är ofast ofarliga,kan växa rätt långsamt. Wemban opererade vi ju bort knölar på ifjol,som analyserades å de va ofarliga :)

    SvaraRadera