2 feb. 2012

1 vecka

Idag blir mitt lilla hjärta en hel vecka :) ...
Kan inte förstå att för en vecka sen id den här tiden var jag nybliven mamma och Lyckligast på hela jorden.
Att det kan kännas så mycket kärlek för ett sånt litet liv? .. Det är verkligen en otrolig känsla <3

Fan blir nästan tårögd när jag ser hur underbart fin hon är <3

Jag älskar mitt lilla knyte mer än mitt egna liv och att man kan bli sån "hönsmamma" känns de som :P

Jag känner att jag växer mer och mer in i mamma rollen. Det är naturligt för mig idag å byta blöja det går på ett kick. Amningen är det mysigaste stunden som finns. Att se sin lilla piga somna så tätt intill och man kan känna vilken trygghet hon känner till mig.

Det har inte varit några problem alls. Hon sover jätte bra och äter jätte bra och Bajsar VÄLDIGT bra ;D

Igår var vi iväg på vägning . Hon va 49,5 cm lång nu och vägde 3120 gram så hon har gått upp <3
Det kändes jätte bra att se henne så väl mående <3 ..



Men barnmorskan som vägde och sånt tyckte jag inte om :( ,, det kändes som att hon titta ner på en för att jag är rätt ung och som att jag inte skulle kunna ta ansvar över mitt egna barn. Ne jag får se hur jag gör med henne om jag känner lika nästa gång så får jag se om det går att byta. För man ska ju inte gruva sig över att gå till hc och väga .

Mickis och hennes lill piga Nelly va förbi en sväng igår med :) och tiden FLÖG förbi! ,, Men roligt hade vi :) ,, Jag tror säkert att Lilla Melizza och Nelly kommer få en fin vänskap tillsammans när de blir lite äldre , precis som jag och Mickis har.

Hihi n¨gon som retas? ;D

För övrigt efter förlossningen känner jag mig väldigt pigg och kan kissa nu utan att det svider så :P ..
Jag och Melliz va ut och sprang runt byn igår så jag blev så trött när jag kom hem .

Så här ser min mage ut 1 vecka efter förlossning. Kan inte klaga precis :P

p.s .. ursäkta bröstmjölken som har runnit på trosorna haha :P .. inte lätt å hålla koll på mjölken som sprut överallt haha

Klockan 09:45 så gick jag ,Josefin och Emma ut på en promenad och träffade upp lite fler mammor ifrån mamma gruppen. Sedan gick vi och fika hos angelica :)  Det var ett trevligt gäng :) och det känns bra att få "komma in " lite i gänger :) om man säger så :) .. Barna var såklart med :)
Lilla Melizza var minst där :P sen var de barn upp till nästan året kanske :P som "sprang" runt där :)
Så mammaträffen var en lyckad händelse :9 och jag tror jag kommer delta fler ggr :) ..

Nej nu ska jag hoppas på att det blir lite varmare så man kan kila ner på apoteket och köpa Dvitamin droppar åt Piga <3

Hej svejs :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar