13 feb. 2012

Du är värd allt

Ja då har man precis kommit ut ur dushen :) .. Sköönt !

Fan känns som att dagarna flyger förbi ! Hinner knappt med själv.
Jag borde ha tagit tag i lite skol arbete , känner verkligen stressen men någonstans inom mig så känner jag också att jag bör inte stressa upp mig så. Inte för Melizzas skulld.
Vill verkligen inte att amningen ska påverkas av stressen jag känner så därför försöker jag hålla mig lugn :)

WTF , skolan är viktig men Melizza är viktigare. Jag kommer ta tag i skolan när hon blir lite äldre och jag har ett lager med mat åt henne. Huvudsaken är att jag gör klar den å får en utbildning. Kan inte fatta dom som inte gör klart skolan, visst förr i tiden då man kunde få jobb lite här å var iaf.... Men det går ju knappast idag ,, nä idioter , inte för att de är dåligt för oss andra . Vi får ju mer chans till jobb iaf :)

På tal om jobb.. Har tänkt lite på de där jag .. Visst de skulle va kul som fan att få köra lastbil och hjullastare men samtidigt så drar mina tänkar iväg på ett annat jobb som mitt hjärta började brinna lite för isommar.
Det är ett jobb där man får känna sig behövd, får tacksamhet varje dag , får träffa människor och även ibland komma in lite i deras liv. De jag pratar om är hemtjänsten .
Så dåligt betalt för ett sånt givande arbete. Det är inte bara å "ta hand om de gammla" kan inte folk fatta va dom gör för de äldre? Nej om jag fick bestämma skulle dom som jobbar på hemtjänsten ha lika bra betalt som en lastbilsshafför.

Nej nu ska lillkorven få lite mat så hon blir riktigt rund å go tills imorgon då vi ska på vägning :) ..

här kommer lite  bilder på min stora tjej










Puss å kram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar