25 mars 2012

Hallu! :)

Hej hej bloggen ;D

hur är det med alla idag?
jag vet att jag var lite vresig igår i mitt inlägg , men jag var sååååå JÄVLA LESS!
Tjaffsade även med hjärtat igår (allt kan inte vara perfekt jämt) över det inläggen + massa annat :( .
Hatar verkligen att bråka , det är inte alls roligt och det blev inte bättre när man försökte ta allt igår heller.
Men idag så tog vi oss tid att snacka igenom allt så de e löst nu :)
FAN va skönt :)

varför tycker jag det är lättare att skriva av sig än att snacka?
jag TROR de är för att då har jag de skrivit på vad jag vill säga och man kan ångra sig innan man skickar, medans när man pratar kan de va lätt att de kommer ut fel.
Man behöver aldrig bli avbruten och glömma bort vad man ville säga
de e därför jag tror det går bättre , men sedan finns det ju också nackdelar med att skriva. För då får man ju inte fram om man ex är ironisk typ.

Aja iaf så blev allting löst och nu hoppas jag på bättre tider :) <3

För övrigt så har jag inte alls hunnit med så mycket idag känns det som. Inget speciellt iaf,,,endast bytit bajs blöjor amma,ätit ,skitit ja vardagliga saker :P

Har märkt att min lilla tjej börjar bli stor nu , hon jollrar som tusan hela dagarna :) och ler som en liten gladskit :)

Här slänger jag upp ett litet videoklipp på henne. Kolla på slutet evil eyes haha :)

Och hon blir bara mer och mer lik sin momma :) lilla rötott ^^

Ikväll när jag höll på att natta Melliz så läste jag Pippi (gammla pippi bok)för henne, nog för att hon kanske inte förstår riktigt men jag tycker det är mysigt och det är väl lite för min egna del med hihi.
Men de jag tänkte komma till är språket dom använder i boken ,, "pippi trodde hennes pappa var negerkung" "han kanske hade flytigt i land på en öde ö och blivigt kung över alla negrarna" ..
Jag undrar lite eftersom de står de i boken borde jag läsa negrar när hon blir större eller komma på ett annat ord för mörkhyade? För om jag läser negrarna kanske hon tycker det är okey att säga neger fast det inte är det i dagens läge. Ja de är knepigt sånt där , så om någon har något tips eller tycke så skriv en kommentar.
Imorgon är de en ny vecka. Hade tänkt att försöka plugga lite iaf ,, måste försöka bli klar med projekt arbetet. inte för att det är så jobbigt egentligen kan jag göra de över en dag ...

Nej nu tror jag att jag ska krypa ner i den EFTERLÄNKTADE sängen!

God natt :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar