6 mars 2012

Shit pomfrit!

Ojsan nu har man inte uppdatera på länge......igen :P .. haha!

Men när man fått barn så tänker man mycket det måste jag göra ikväll å det måste jag också göra ikväll men allt detta slutar bara med att man gör något annat och glömmer bort tiden. Sen PANG! så är de kväll/natt å man är så slut och då somnar man direkt!
Eller nu ska ja inte dra alla mammor över en kant , men så är det för mig iaf.
Jag är glad att jag har min mamma som hjälper mig lite titt som tätt :)

Och så fort man får tid över iaf så måste man ju passa på att mysas med lillhjätat<3



Sen finns det en annan sak jag skulle vilja skriva som jag glömt. Nu tänker jag inte ta det men jag har fundera på att skriva hur jag kände inför min förlossning och hur det gick till. Alltså känslomässigt :) För det är massa känslor i de inblandade ;D ,, Men det tar jag i ett annat blogg inlägg :)

Nu kanske jag inte bara ska skriva om massa funderingar utan lite vad som hänt i mitt händelsefulla liv :)

Melizza har inte vägit sig på två veckor för barnmorskan tyckte hon gick upp så bra :)(stooolt mamma)
så imorgon så ska vi iväg och väga igen :) Guud så spännande :) Jag hoppas hon är uppe på lite över 5000g nu :)
Hon växer så det knakar verkligen.
Jag satt och kolla på lite bilder från när hon kom och hur hon ser ut nu , ALLTSÅ vilken skillnad.. Nu är min lilla korv en liten tjock korv :D

Kolla VILKEN SKILLNAD!
Nyfödd


5 veckor senare.

Natten som var så sov Älsklingen här :) Det känndes skönt att få slappna av lite eftersom Melliz har varit lite snorig de sista tre dagarna.
Vi har även hälsat på Underbara Ninis idag och fick besök senare på kvällen av Ninis igen och Helena . Så då satt man å snacka massa strunt om IDIOTER!!!!!!!!! fy fan va pantade vissa är! ....och ful är dom med...

Men men ,, Bort med de dåliga och fram med de bra ! :) Japp de ska bli mitt nya motto (som rimmar på lotto) ;D

Melizza har också fått två stoooora kartonger med kläder av en väldigt snäll tjej som heter Marlene:) SÅ nu har lillpiga min en hel byrå med kläder, alla fyra lådorna under spjälsängen är full och vi har lika mycket ny tvättat kläder i källaren OCH! vi har lite större kläder i en kartong som jag ska bära ser och ta upp lite senare i vår :)

Måste får lägga upp lite kort så får ni se vad hon har blivit stor och lite om vad som hänt :)

Här är pappaMoggisen och Melliz
 "Å ligga i mommas famn är det bästa"
Fredrik och vicke va här och hälsade på och myste även dom med lillstumpan. Och hon sov sååå gott i vickes famn. =)
 Var till ÖSD på tinget och då passade man på att ta en runda på stan:) och jag kunde bara inte hålla mig :P .. BARA FÖR ATT MELLIZ KOMMER VA COOLAST I VÅR ;D
 Fast det är hon ju redan iof ;D
 Men även de tuffaste blir lite sömniga ibland ;D
Har insett nu hur fort tiden går , och jag får lite dåligt samvete över skolan .. Men jag var i ström med mammsen och Märtisen och hämtade skolgrejer så jag ska sätta igång och plugga lite hemma.
Men jag har fundera , man har ju bara den här tiden med de första barnet EN gång i sitt liv så varför inte ta ett uppbehåll från skolan på ca ett år och jag tar upp studierna när hon börja dagis? .. Ja jag får se hur jag gör .. FÖR OM jag skulle göra detta så har jag ju ändå min underbara älskling Märta som även går nästa år :D ,,
Det löser sig alltid :) !

Jag försöker svara på alla kommentarer ni skriver men bli inte less på om det tar ett tag innan jag svarar för som sagt jag har så fullt upp på dagrna så jag prioriterar bloggen lite efter:P .. men ni förstår säkert ;D 
Men för GUDS SKULLD sluta INTE att kommentera för de e sånt jag älskar :D
Det är ju för eran skulld mina kära läsare jag skriver ;D ,, och JAG VET! att de finns ett antal som "hatar" mig och läser denna blogg bara för att jag har så jääädrans intressant liv ;D och även för er jag skriver .. Så ni kan få drömma er bort för någonminut och önska att ni satt i min position ;D

Nej nu ska jag mysa ner mig i sängen och kramas med min underbara lilla Korv <3

MammaRonja Älskar sin Lilla Korv Melliz <3<3<3

Good night , sleep tight and REMEMBER don't let the bed bugs bite ;D

2 kommentarer:

  1. kan du berätta vad matte har gjort?

    SvaraRadera
  2. Tycker du gör det jätte bra som mamma!!! :D

    SvaraRadera