30 nov. 2011

Härlig Dag!

Idag har Hillan varit och hälsa på med sin lilla 2,5 månaders Edwin :)
Han va så trött den lilla pluppen :) Men gud så runn å go han va! :D
Hillan ;D 

 Lilla Edwin
 Edwin :) 
 Lilla Myyys!


Mamma bjöd på massa go kakor å kaffe så vi hade ett riktigt bullkalas :)

Har fått badkar idag ! Fan va härligt !
Fan de börjar bli jobbigt att böja sig i duschen för att tvätt fötterna nu :P . Magen börjar ta emot lite :)

Tänk att jag kan egentligen få bebis nu, fast det skulle ju vara jätte för tidigt. Men att det skulle kunna komma ut och leva liksom. Det tycker jag är en väldigt häftig känsla :)
Bebisen är ju ca 28 cm lång nu och vägen nästan 2 kg :P .. vilket känns :P haha

Jag längtar verkligen tills lillan kommer ut ! :) Nästan så jag går runt om dagarna å tänker " Kan du inte komma ut snart" ..
Alla säger att sista tiden går så snabbt , men det tycker inte jag !
Tycker det har gått snabbt fram tills nu! Nu går de segare än helvete och ett evigt längtande efter att få bli officiellt Mamma :) <3

Hillan kom med skötbord idag med :) Så nu har jag typ ALLT :D
Jag har läst någonstans att det är en viktig del av en mammas liv att "göra näste" alltså fixa å dona tills bebisen kommer. och det känns de som med. Känns mer verkligt när man får köpa bebis kläder, börja bädda i spjälsängen osv.
Fick även jätte många nyfödd blöjor av hon , eftersom Edwin har vuxit så snabbt :). Så de e ju kanon och ha ett "Start paket"

Här är skötbordet ( ej ihopsatt då ) Coolt ! :D

Nu är de ända jag väntar på är att få hem spjälsängen av Eco :D ... Den underbart vackra sängen :) ,, "Rally sally" kommer ligga som en liten prinsessa i den sängen ! :) Så klart för min bebis ska ha de bästa ^^ hihi

Har kommit på oxå att hon kommer nog bli ett såkallat "nattbarn" eftersom hon sparkar typ bara på natten /kvällen innan man ska lägga sig. Har tillochmed vaknat av att hon sparka . Så det har jag ställt in mig lite på :) Hon sparkar typ nästan aldrig på dagarna :S .. Då ligger hon säkert å sover i min stora mysiga mage :)

Igår så var jag med Moggen en sväng. Känns skönt att han är ledig hela veckan så jag får lite tid med han med. Det blir ju inte så länge när han jobbar och jag går i skola.. Man är ju oftast trött å less efter skolan , hellst som stämningen är nu .. Men vi kämpar på :)
Har fått ett otroligt stöd från han . <3

"Bakade " pepparkakshus idag :) ,, blev inte alls nöjd för jag hade ingen bra sprits , men men de får duga för i jul iaf :P .. Va typ 100 år sedan jag bakade ett pepparkaks hus. Det var nog sist momma levde ,, vilket var för typ 4 år sedan ...

Mitt såkallade "FINA " pepparkakshus

2 kommentarer:

  1. William var likadan när han låg i min mage, sparkade o gjorde kullerbytor hela nätterna.. Men han har alltid sovit toppen bra på nätterna, redan nu när han är 3 månader sover han hela nätterna.. Så vi får väl hoppas "rallysally" blir likadan=)..

    SvaraRadera
  2. Haha men guuud..ta bort bildjäveln, ser ju ut som ja vet int vad..haha. Tack för en super dag å massa gofika :)

    SvaraRadera